Artikler: 5716  * Produkter: 677   Kurguider: 246    ·  Home  ·  Sitemap  ·  Links     
   
    FORSIDE  |  HELSE NYT  |  GENVEJ TIL LIVET  |  GENVEJ TIL SYGDOM  |  GUIDER  |  BASISBLADE  |  PRODUKTER  |  KURGUIDEN  |  OPSKRIFTER  

  Artikler & Produktviden
  Produktfakta
  
 

Send denne side til en som det kan gavne  Velkommen

BREAKING HEALTH NEWS: Antarktisk Krill olie kapsler

Antarktisk Krill olie med omega-3 fedtsyren docosahexaen-syre (DHA) har vist sig at have en positiv indvirkning på risikofaktorer for kredsløbssygdomme. Derfor satte forskere ved Department of Human Biology and Nutritional Science ved University of Guelph i Guelph, Ontario, Canada, sig for at undersøge syrens virkning på hjertet hos kvinder, der havde overstået overgangsalderen - med eller uden hormonbehandling. Forsøgsresultaterne, der blev offentliggjort i American Journal of Clinical Nutrition, maj 2004, viste, at DHA-tilskuddet havde en positiv indflydelse på udvalgte risikofaktorer for kredsløbssygdom.
Læs mere...


  

BREAKING HEALTH NEWS: D-vitamin afgørende for immunforsvaret

D-vitamin beskytter mod kræft og knogleskørhed. Nu viser ny forskning, at D-vitaminet også er helt afgørende, når kroppen skal aktivere immunforsvaret. Det er en forskningsgruppe under ledelse af professor Carsten Geisler fra Københavns Universitet, der står bag den banebrydende opdagelse. Forskerne har længe vidst, at D-vitaminet spiller en stor rolle i f.eks. bekæmpelse af bakterier. ”Men det er helt nyt, at vitamin-D er afgørende, når de såkaldte T-celler skal aktiveres for at bekæmpe farlige infektioner i kroppen”, siger Carsten Geisler. D-vitaminet dannes også i kroppen af påvirkning fra sollys. Derfor mangler mange, især ældre mennesker, D-vitamin om vinteren på de nordlige breddegrader. Marts 2010.
Læs mere...


BREAKING HEALTH NEWS: MAXIMUM i to nye formler

MAXIMUM - Danmarks mest omfattende vitamin/mineraltablet med urter - er nu kommet i ny og stærkt forbedret formel - MAXIMUM EXTRA. Samtidig lanceres MAXIMUM uden jern og vitamin K - mange mennesker i Danmark befinder sig i en situation eller et forløb, hvor det er bedst at undgå jern og vitamin K i vitaminpiller.
Læs mere...


  

Nyhed: Mavens Ven nr. 2

Mavens Ven Nr. 2 – nyt mavemiddel overgår de gængse mavemidler i effektivitet og sikkerhed! NYHED: Forstoppelse og træg fordøjelse? Så er hjælpen endelig kommet! Flere og flere mennesker lider i vore dage af træg mave og vanskelig fordøjelse, et forhold der ofte er ledsaget af utilpashed, træthed, manglende virkelyst og et generelt ringere velbefindende. Ofte er unødvendige vægtproblemer forbundet med denne tilstand. Årsagerne kan være mange: En for fiberfattig, raffineret kost For lav væskeindtagelse Mangel på motion og fysisk aktivitet Længere tids sygeleje og rekonvalescens Graviditet Stress, nervøse spændinger, følelsesmæssig ubalance Brug af forskellige medikamenter, f.eks. blodtrykssænkende og vanddrivende midler Nedsat lever- og galdefunktion Langtidsbrug af syntetiske afføringsmidler
Læs mere...


Nyhed: Hibiscus kapsler

Indtagelse af hibiscus kan sænke blodtrykket hos voksne, der endnu ikke har forhøjet blodtryk eller et let forhøjet blodtryk, viser nye forskningsresultater fra American Heart Association (AHA). De, der havde det højeste systoliske blodtryk ved forsøgets start (129 og derover), reagerede bedst på indtagelsen af hibiscus. På AHA's årlige konference i New Orleans fremlagde AHA's ernæringsforsker Diane McKay resultaterne fra Antioxidants Research Laboratory ved Jean Mayer USDA Human Nutrition Research Center on Aging ved Tufts University i Boston.
Læs mere...


  

Nyhed: Rødvins-Resveratrol Complex kapsler

Forskere har muligvis fundet frem til mekanismen bag den kræfthæmmende aktivitet i resveratrol, det stof, der findes i rødvin, og som menes at være forklaringen på drikkens højt besungne sundhedsfremmende egenskaber, skriver Wai Lang Chu. Opdagelsen har stor betydning for forøgelsen af effektiviteten ved kræftbehandling. Her viser en del kliniske forsøg med brug af resveratrol allerede lovende resultater.
Læs mere...


Nyhed: Citral Lemongræs kapsler

Israelsk forskning giver nyt håb for kræftpatienter. Det er lykkedes forskerne ved Ben Gurion-Universitetet i Negev, Beer Sheva, at påvise, at en særlig plantesubstans er i stand til at dræbe kræftceller uden at skade de raske celler. Den opsigtsvækkende opdagelse er gjort med planten citral-lemongræs, på latin Cymbopogon citratus.
Læs mere...


  

CarniMax til sportsfolk og alle der har brug for mere energi!

Carnitin-forskningen har givet opsigtsvækkende resultater: De, der tager carnitin taber sig 11 gange hurtigere end dem, der kun følger et kost- og træningsprogram (Acta Nurtimenta Sinica, 1997; 19(2): 146-51).
Læs mere...


Hyben lindrer gigt, giver energi og bedre søvn

Klinisk afprøvning af hybenpulver bekræfter tidligere afprøvninger, der har påvist en virkning mod slidgigt. Hybenpulver, givet i en bestemt dosering, har en gavnlig effekt på slidgigt, viser en dansk undersøgelse
Læs mere...


  

Kosten dækker ikke vores vitaminbehov

Der er gang i udviklingen på vores middagsbord: Jordbær til jul, nye kartofler allerede i juni, vindruer i maj og broccoli hele året. Altså må vi - når vi lige et øjeblik ser bort fra problemer med overvægt - være kernesunde. Vitaminer, mineraler og sporstoffer er jo tilgængelige i rigt mål. Men det er bare ikke tilfældet
Læs mere...


Bio Insu Complex til diabetikere:

Forskningen i cinnamon-barks anvendelsesmuligheder begyndte for få år siden med laboratorieforsøg, som tydede på, at dette meget anvendte krydderi indeholdt bioaktive stoffer, som har en insulin-lignende indvirkning på kroppen og reducerer det dårlige kolesterol.
Læs mere...


  

D3-vitamin

I Århus Stiftstidende mandag d. 24. maj 2004 gjorde læge Carsten Vagn-Hansen opmærksom på D3-vitaminets vigtige rolle i nutidens kost og for autoimmune sygdomme. Han skriver:
Læs mere...


 

Forrige sideGå til toppen af siden
Powered by SiteManager © 2002-2004